جدیدترین طرح ها و ایده های دکوراسیون داخلی منزل

درباره بلاگ

در این وبلاگ آخرین مدل های ابتکاری دکوراسیون داخلی منزل با طرح ها و رنگ ها مختلف ارائه میشود. این طرح ها شامل دکوراسیون اتاق نشیمن، ناهارخوری ، اشپزخانه، اتاق مستر ، اتاق کودک و .... می باشد.

برای انتخاب نورپردازی مناسب اتاق خواب باید نکات ابتدایی نورپردازی را با نیم نگاهی به تم رنگی اتاق رعایت کنید. در اینجا به نکاتی مربوط به نورپردازی اتاق خواب میپردازیم و در خلال این صحبت ها چند نمونه زیبا از نورپردازی های موفق هم میبینیم.

نورپردازی اتاق خواب


اندازه اتاق خواب

اولین و مهم ترین موضوع برای اینکه بتونید نورپردازی اتاق خواب خودتون رو مشخص کنید اینه که بدونید اندازه اتاق چقدره. باید بدونید از چه تعداد منبع نوری و چه ابزارهایی برای انعکاس نور استفاده کنید تا هر گوشه ای از اتاق نور داشته باشه. معمولا این تمایل در افراد وجود داره که تا میتونن منبع نوری اضافه کنن تا هم اتاق همیشه روز روشن باشه و هم اینکه دکوراسیون اتاق جلوه بهتری پیدا کنه. اما در عمل همیشه برعکس این اتفاق می افته. یعنی بخشی از اتاق خیلی پر نور و بخش دیگر تاریک تر میشه.


نورپردازی اتاق خواب



نورپردازی اتاق خواب


منعکس کننده تم رنگی اتاق

نور اتاق باید بتونه دکوراسیونی که براش انتخاب کردید رو به خوبی به نمایش بذاره. مثلا خیلی وقت ها تو یک اتاق خواب از یک المان استفاده میشه که نقطه ثقل اون طراحیه. مثلا یک صندلی راحتی یا یک تابلو بزرگ و قشنگ. باید این نکته رو مد نظر داشته باشید که این المان اصلی باید نور بیشتری نسبت به بقیه جاها در اتاق داشته باشه.


نورپردازی اتاق خواب


نورپردازی اتاق خواب


نورپردازی چند لایه

باید به منابع نوری مختلف توجه کنید. نور طبیعی محیط برای روشنایی عمومی، نور مخفی در سقف یا دیوار ها برای زمانی که نور خورشید نیست. نور تاکیدی برای با اهمیت جلوه دادن بعضی لوازم اتاق ( همان چیزی که در قسمت قبلی به آن اشاره کردم ). و در آخر نور مربوط به میز کار ( اگر میز کار در اتاق خواب خود دارید ).


نورپردازی اتاق خواب


نورپردازی اتاق خواب



چراغ خواب خلاقانه

در سالهای اخیر اهمیت خلاقیت در چراغ خواب خیلی پر رنگ تر شده و طراح های دکوراسیون به این موضوع توجه بیشتری میکنن. چراغ خواب های ساده رو میزی کم کم دارن جای خودشون رو به طرح های ابتکاری مدرن تر و لوکس تر میدن. در این صورت دست شما هم برای مانور روی طرح باز تر میشه. مثلا اگر اتاق کوچکی دارید میتونید چراغ خواب رو به شیوه ای قرار بدید که جایی نگیره و از میز کنار تخت خواب استفاده های دیگری بکنید.


نورپردازی اتاق خواب



البته اگر به اندازه کافی جا داشته باشید و هنوز به چراغ خواب های سنتی علاقه داشته باشید میشه ابتکار هایی روی اون هم پیاده کرد. مثلا دو چراغ خواب به صورت مشابه در دو طرف تخت خواب چطوهر ؟


نورپردازی اتاق خواب


تنظیم رنگ محیط با نور

اگر از رنگ خاصی در اتاق استفاده کردید (مثلا بنفش ) میتونید برای همخوانی بیشتر نورپردازی اتاق، نور ساطع شده از لامپ رو هم با پوشش های رنگی و یا حتی حباب لامپ رنگی به اون شکلی که میخواید در بیارید.


نورپردازی اتاق خواب

نظرات  (۱)

۰۳ فروردين ۹۳ ، ۱۳:۵۳ غلامرضا سلطانی
سلام
دوست خوبم ارزومندم سال زیبایی داشته باشی
لطفا به من هم سرر بزن راستی میتونی لینک این پستتم در وب من ثبت کنی تا بازدیدکنندگان سایت من از این طریق وارد سایتت بشن
در ضمن میتونی مطالب امروز دنیای وب را در وب به یکجا ببینی
http://wikilinkes.ir/page/help

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
free web stats